Arcadia Fighters

RYU - The answer lies in the heart of battle....Shoryuken!

Subforo donde puedes hablar a fondo de cada uno de los personajes.

Re: RYU - The answer lies in the heart of battle....Shoryuke

Notapor gonzip » Lun Mar 21, 2016 12:30 am

Viendo el Final Round, estoy viendo que muchos ryu entran saltando con la lk para cross en lugar de mk o en lugar de la hk en forward jump, a que se debe esto?
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Re: RYU - The answer lies in the heart of battle....Shoryuke

Notapor Tek » Lun Mar 21, 2016 1:57 am

Ryu's j.LK extends a hitbox vertically PAST his hurtbox, which is why it can trade/win vs anti-air. No other jump attack does this


Porque tiene una hitbox ilegal y se pasa los anti air por el forro de los cojones
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Re: RYU - The answer lies in the heart of battle....Shoryuke

Notapor Balthier » Lun Mar 21, 2016 12:21 pm

Tek escribió:
Ryu's j.LK extends a hitbox vertically PAST his hurtbox, which is why it can trade/win vs anti-air. No other jump attack does this


Porque tiene una hitbox ilegal y se pasa los anti air por el forro de los cojones


Básicamente, lo que hacía el fj.hp de Sakura antes de que lo nerfeasen en la versión Ultra de SFIV. Free jump in.
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Re: RYU - The answer lies in the heart of battle....Shoryuke

Notapor Riva » Lun Mar 21, 2016 12:23 pm

Balthier escribió:
Tek escribió:
Ryu's j.LK extends a hitbox vertically PAST his hurtbox, which is why it can trade/win vs anti-air. No other jump attack does this


Porque tiene una hitbox ilegal y se pasa los anti air por el forro de los cojones


Básicamente, lo que hacía el fj.hp de Sakura antes de que lo nerfeasen en la versión Ultra de SFIV. Free jump in.


Menos mal que es un ligero... Aun así eso es una verguenza xDD
Come y duerme siempre que puedas, nunca sabrás cuando será la última vez - Monkey D. Garp


https://www.youtube.com/watch?v=-aBA3Rh6M7k
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Re: RYU - The answer lies in the heart of battle....Shoryuke

Notapor Tek » Lun Mar 21, 2016 12:42 pm

ilustro
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Re: RYU - The answer lies in the heart of battle....Shoryuke

Notapor delgadito7 » Lun Mar 21, 2016 1:01 pm

Aaaah! Por eso Tokido siempre que iba a por el cross-up metía la patada débil... bueno te puede entrar si intentas el AA pero al ser el débil el hit stun debe ser muy pequeño y debe ser facil de cubrir lo que venga luego no? O si sigue con un combo de débiles te lo enchufa?
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Re: RYU - The answer lies in the heart of battle....Shoryuke

Notapor Riva » Lun Mar 21, 2016 1:35 pm

delgadito7 escribió:Aaaah! Por eso Tokido siempre que iba a por el cross-up metía la patada débil... bueno te puede entrar si intentas el AA pero al ser el débil el hit stun debe ser muy pequeño y debe ser facil de cubrir lo que venga luego no? O si sigue con un combo de débiles te lo enchufa?


Puede seguir con debiles, de hecho, él hacia jab jab shoryu ca siempre que podia xDDD
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Re: RYU - The answer lies in the heart of battle....Shoryuke

Notapor archaonfin » Lun Mar 21, 2016 2:34 pm

He añadido esto:
counter hit combos
(sirve para presión empezando con un debil y aun cubriendose el primer hit, el segundo es una frametrap y el :d: :mk: pilla si anda hacia atrás)
-- :d: :lp: + :mp: + :d: :mk: xx
> :qcb: :mk: / :lk: (esto confirmando el hit)
> :qcf: :hp (esto en block)
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Re: RYU - The answer lies in the heart of battle....Shoryuke

Notapor archaonfin » Jue Mar 24, 2016 3:02 am

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Re: RYU - The answer lies in the heart of battle....Shoryuke

Notapor archaonfin » Lun Mar 28, 2016 1:38 pm

Spoiler: show

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Re: RYU - The answer lies in the heart of battle....Shoryuke

Notapor Sheera » Lun Mar 28, 2016 3:18 pm

[AGAIN, THIS IS NOT MEANT TO BE AN ESSAY. Just scattered notes that Daigo went into full detail on the stream. The archive with the full breakdown (and Audio Delay ;;) is here; starts at 28:30- https://www.twitch.tv/daigothebeastv/v/56669803 ]

This time I would like to discuss how to develop a strategy against Nash. In order to construct an effective strategy, you must first break down the strengths of each character. In this match-up, Ryu's advantages are:

1) Damage
2) Health
3) Invincible Reversal

Nash's advantages are:

1) Strong Neutral/Footsies
2) The Potential of his V-Trigger/V-Reversal

In order for Ryu to overcome his disadvantage in neutral, he must close the gap, initiate a close range battle, and win through his destructive power.

"Well then, how do I get in close?" you may be asking, but generally speaking, even if you get close to Nash in the mid-screen, it's still difficult to beat him. Since he has a very long backdash and access to the Jump Grab Option Select, it's very difficult to keep the pressure on him at mid-screen. Therefore, it's not enough to simply get in close to him, you must also bring him to the corner.

Because of his disadvantages in Damage and Health, Nash will often play a runaway style that will eventually bring him to the corner. But just getting him there once is not enough for Ryu to win; this is because Nash can easily use his V-Trigger or V-Reversal to escape from the corner. For this match-up you need to fight while balancing your focus between bringing your opponent to the corner and worrying about their V-Gauge, so it's rather difficult.

First off, I would like to explain in concrete terms what to focus on in regards to your opponent's V-Gauge. Simply put, you cannot let your opponent activate V-Trigger more than twice per round, and in order to do that there are 3 methods.

1) Seal your Hadoukens at long range. Play like Ryu does not have a Hadouken. Even at mid range, if you are at mid-screen, try not to use them.

2) Before you opponent stocks up his second V-Trigger, defeat him quickly with super. (On the stream, Daigo explained Nash has 950 Health, and taking 860~ Damage is enough to gain his 2nd Full V-Gauge if 0 meter was wasted).However, if your opponent V-Reversals more than once then feel free to super whenever you can.

3) When your opponent stocks up his first V-Trigger, do as much damage as possible before he uses it.

The first point goes without saying. If you throw fireballs from full range, then there's a high chance for your opponent to activate V-Trigger 2 or even 3 times per round. The second point is like the Super Finish Strategy from last week. If you made Nash V-Reversal already, then there's not much of a chance for him to use V-Trigger twice in the round so feel free to use Super even if it won't kill. For the third point you want to do as much damage as possible while your opponent is sitting on full V-Gauge, so in order to do this you need to prevent your opponent from easily activating V-Trigger and extend the time he remains in full V-Gauge state.

If you've got these points down, then next I would like to explain the method of bringing Nash to corner. Bringing your opponent to the corner is a winning strategy, but if you sacrifice too much life in the process, then obviously you will not win. Therefore you must conserve your life as you bring your opponent to the corner.

The main strategy is pushing your opponent to the corner by walking forward and blocking. If you do this, you will take away Nash's midscreen positioning and force him to respond. When battling for position, Nash will use Forward Roundhouse, Forward Dash, Moonsault, Scythe Kick; all of these moves can be defeated by Ryu's standing Roundhouse. Use parry against Moonsault (Daigo showed that early standing Roundhouse cleanly beat everything, and you could react during the Roundhouse and parry if your opponent tried to Moonsault over.) Once your opponent's movement becomes predictable, aim for a counter.

If you don't keep a close range, then Nash can forward dash after throwing a Sonic Boom and regain a great amount of position so be careful. Using Shoryuken's to anti-air from close range is difficult, so use Jump Light Punch or Parry to anti-air. If you opponent looks like he won't do anything, use that moment to dash forward. Jumping forward is OK, but if the Nash is proficient at anti-airing then he can beat everything with j.LP so this won't work at high levels. Once you've brought your opponent to the corner, you can now remove the seal on fireballs and use them again, but you can no longer jump. It often happens that a player has cornered his opponent only to jump and end up finding himself in the corner instead.

Once you have your opponent in the corner, rather than focusing on quickly defeating your opponent in a rush, put priority on preventing your opponent from escaping the corner. ( Check the stream for ways to do this.)

Finally I would like to show off an anti-Nash pressure string that I'm very proud of. It's not especially amazing, but I've gotten good at it and would like to share it. (Check the stream for the break down, it's actually really good!)
Sheera mientras juega al SF4

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Re: RYU - The answer lies in the heart of battle....Shoryuke

Notapor zaratan » Lun Mar 28, 2016 5:05 pm

muy buen aporte sheera, buscando por youtube he encontrado un ft 10 de daigo contra un nash
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Re: RYU - The answer lies in the heart of battle....Shoryuke

Notapor archaonfin » Lun Mar 28, 2016 6:33 pm

LOl juega sin hadouken. Madre mia.
El resumen en español es:
No tirarle hadoukens hasta que lo tengas en esquina.
No saltarle nunca si lo tienes en la esquina, y dar prioridad a que no salga de ella.
El CA solo después de su primer v trigger para intentar matarlo antes de que cargue el segundo(si usa un v-reversal ya no le da para 2 en ese round).
Usar s.HK y parry contra sus especiales.
Maximiza daño.

Y esto de regalo(vaya el minuto 6:30)
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Re: RYU - The answer lies in the heart of battle....Shoryuke

Notapor archaonfin » Dom Abr 03, 2016 7:48 pm

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Re: RYU - The answer lies in the heart of battle....Shoryuke

Notapor gonzip » Dom Abr 17, 2016 4:23 pm



Los meaty mucho meaty y muchos meaty
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Re: RYU - The answer lies in the heart of battle....Shoryuke

Notapor archaonfin » Dom Abr 17, 2016 5:19 pm

gonzip escribió:

Los meaty mucho meaty y muchos meaty

Y muy fáciles de hacer! lo difícil es acordarte de todos xD.
Lo añado
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Re: RYU - The answer lies in the heart of battle....Shoryuke

Notapor bojitag » Jue May 05, 2016 5:17 pm

Buenas, alguien sabe de algún vídeo de combos donde se vea abajo el arcade stick para ver como pulsa los botones el jugador que los ejecuta? es que soy manco con avaricia y no soy capaz de conseguir el timing correcto nunca, incluso algo como :d: :mk: +hadoken me cuesta la vida, en el training lo saco pero después online me sale 1 de cada 10 intentos. No soy capaz de salir de bronze y por mis eggs quiero llegar a ser un jugador medio decente de esto
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Re: RYU - The answer lies in the heart of battle....Shoryuke

Notapor archaonfin » Jue May 05, 2016 5:48 pm

bojitag escribió:Buenas, alguien sabe de algún vídeo de combos donde se vea abajo el arcade stick para ver como pulsa los botones el jugador que los ejecuta? es que soy manco con avaricia y no soy capaz de conseguir el timing correcto nunca, incluso algo como :d: :mk: +hadoken me cuesta la vida, en el training lo saco pero después online me sale 1 de cada 10 intentos. No soy capaz de salir de bronze y por mis eggs quiero llegar a ser un jugador medio decente de esto

En la seccion de videos de esta guia tienes uno muy bueno. Un canal de youtbe es biffotasty donde muestra en muchos videos las manos. Vesperarcade tambien
https://www.youtube.com/user/VesperArcade/videos
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Notapor cesarfuenla » Vie May 06, 2016 9:24 am

bojitag escribió:Buenas, alguien sabe de algún vídeo de combos donde se vea abajo el arcade stick para ver como pulsa los botones el jugador que los ejecuta? es que soy manco con avaricia y no soy capaz de conseguir el timing correcto nunca, incluso algo como :d: :mk: +hadoken me cuesta la vida, en el training lo saco pero después online me sale 1 de cada 10 intentos. No soy capaz de salir de bronze y por mis eggs quiero llegar a ser un jugador medio decente de esto


La clave para cancelar un golpe normal con un golpe especial, es que la ejecución del golpe especial tiene que hacerse mientras ocurre el impacto del golpe normal. Quiero decir, que no se hace patada media agachado, y luego haces el hadoken, sino que mientras la patada impacta, en el stick ya debes estar ejecutando el hadoken. Y eso sirve para todos los personajes del juego.
Última edición por cesarfuenla el Vie May 06, 2016 12:32 pm, editado 1 vez en total
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Re: RYU - The answer lies in the heart of battle....Shoryuke

Notapor Ryoga » Vie May 06, 2016 10:54 am

También están los vídeos de desk haciendo burradas a una mano astro1

https://www.youtube.com/user/biffotasty/videos
/helltpm
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