Arcadia Fighters

Virtua Fighter 5 FS

Foro dedicado a estas dos sagas que se han conocido con DOA5.

Virtua Fighter 5 FS

Notapor mhtdtr » Jue Dic 23, 2010 11:39 pm

La intención de este hilo es tener la mayor y mejor cantidad de información posible de la última entrega del juego que, además, será portada a consolas. Aunque no es la saga más popular en España considero importante poder tener un espacio para hablar de ella y que reuna guias e info del juego.

Imagen

Virtua Fighter 5 Final Shodown es la última actualización de Virtua Fighter 5. Tras Virtua Fighter 5 R Sega ha prometido que está es la versión definitiva del titulo aunque no hay duda viendo la trayectoria de las otras versiones que contará con al menos tres upgrades menores (Versiones A, B y C).

Los personajes son los mismos que Virtua Fighter 5 R que añadia dos al roster de VF5. Los principales cambios vienen dados en cuanto a jugabilidad y añadidos extra.

Vamos a analizar los cambios:

Los dos cambios mayores al sistema son la evasión y la eliminación del clash/zero frame throws. Cuando evades movimientos en FS tienes más ventaja que antes porque te estás moviendo al lado del oponente. Si son de los que machacan las strings en ataque eres capaz de colocarte en su espalda con dos evasiones. El concepto es que recibes una mayor recompensa a cambio de un mayor riesgo ya que si eres golpeado con un golpe circular en el proceso de evasión se considera counterhit en lugar de daño normal. Algunos pesonajes cuentan con nuevos movimientos para poder sacar ventaja de este nuevo sistema. Jacky recibe un nuevo barrido bajo, Lau tiene un puño circular nuevo, etc…

En general el rebalanceo parece haber rebajado a los personajes. Sin embargo personajes low tier como Sarah o Eileen son ahora capaces de realizar combos del 50%. En general la opinión de varios top players es que si un personaje cuenta con fuertes opciones de mix-ups, estas no deberían quitar tanta vida. Por ahora los personajes de poco daño pero con varias opciones de mix-ups están causando daños como personajes de peso, por lo que estos han perdido un poco su condición de amenaza.

Imagen

Los throws han cambiado de manera que ahora se pueden romper en tres direcciones frente a las seis que permitia VF5R. Esto daña especialmente a los personajes grandes que dependen de ellos para ganar.

Gráficamente el juego va sufriendo mejoras respecto a la anterior actualización. Nadie debería esperar un cambio grafico similar al de Tekken 5-Tekken 6 ya que Sega confia plenamente en su motor grafico y lo va puliendo actualización tras actualización. FS si que ha rehecho animaciones de las versiones previas y aproximadamente un 30-40% de las mismas han sido rehechas. Incluso movimientos menores como down attacks, ko stuns e idle animations han sido rehechos.

La banda sonora ha cambiado también con pistas que se mantienen pero nuevas melodías en su mayor parte.

Imagen

En términos de personalización de personajes no se han introducido muchos objetos nuevos y los que se han introducido salen bastante “caros”. Para alguien que lleva jugando desde la primera versión sin duda no es un punto muy atractivo.

Las barras de vida se han incrementado, consigues orbs más fácilmente que antes pero su precio ha aumentado significativamente.

el último número de arcadia presenta una tier list con opiniones de top players y la tabla de pesos:

S Rank: Shun, Lau, Akira

Within the top ranks, you have Shun, who has gained a ton of good moves and adjustments, Lau, who has not changed that much (but takes very good advantage of the new system), and Akira, who has been powered up. The changes to the throw system have not detracted from their game at all." (Click read more for more!)

"A Rank: Lion, Kage, Goh, Brad, Sarah, Wolf

All purpose characters are Lion and Kage, while Goh and Wolf possess very solid and simple 50/50 mixups. Sarah and Brad are also strong due to their stances. These characters have also not been affected too much by the changes to the throw system.

B Rank: Jean, Pai, Vanessa, Aoi, Taka-arashi, Eileen

Although they possess the ability to take on the stronger characters, they have quite a few weak points. However if they can compensate for their weakpoints with new combos and tactics, they may rise to A rank!

C Rank: Blaze, Jacky, Jeffry, Lei-Fei

They did not receive many upgrades or anything to really take advantage of the revamped game system. However, the difference between B and C rank isn't that large, if you were to ask most players.

What the top players think about the tiers (note: these are not all of the players they quoted, just half of them... I'll try to do the others later on)

Koedo: If you take out the very top and very bottom characters, the balance is actually very good. The characters who best take advantage of the new system are definitely the strongest. The top characters can be played easily, while the mid-tiers will take some time to adjust. The bottom tiers, well... they'll be expensive to play.

Fuudo: Characters with good low tech moves (ed note: not sure on this) and guard crushes are definitely top class. And the reward that you get from a crush is pretty big. The loss of throws from the down-back, down and down-forward directions really hurts those characters who rely on their mid-hitting moves (i.e. Lei-fei, etc.)

Gorgeous: I think Shun and Lau are definitely the two strongest in the game. But that doesn't mean that the characters below them are hopeless. Brad is strong this time around, but I think he will drop as the game progresses. My character, Eileen, is definitely stronger than in the last game.

Joseph: Personally, Shun and Lau are the best, with Akira, Brad and Lion coming in after them. The top characters just match the revamped system really well. While there is a small difference with the characters below the top ones, there is definitely a feeling that their abilities have been reduced.

Itabashi Zangief: My character, Shun, is unquestionably strong. His distance game is top tier, his drink game is top tier, his throws are top tier, and his crush are top tier. Out of the lower characters, Jacky seems to have the most potential. This time around, the strike-based characters are definitely the strongest, however throws being so weak...."

Weight classes have been changed for Final Showdown, here they are:

Super Light: Aoi, Eileen, Blaze
Light: Vanessa, Lion, Sarah, Pai, Shun
Midweight: Lei, Brad, Lau, Kage, Goh
Midheavy: Jean, Jacky, Akira
Heavy: Wolf, Jeffry
Dude go on a diet: Taka-arashi"

CAMBIOS RESPECTO A VIRTUA FIGHTER 5R

- Life gauge has been increased to 221 from 201. Updated August 6

- Throws execute faster (rumor is 10 frames). Added July 4

- The old bound animation is still in the game, but the new bound animation (see Goh vs. Eileen in the trailer movie) will occur with "big" bound moves. See the end of round 3 of this movie for an example: http://zoome.jp/runnershigh/diary/1/ Added July 4

- If you are hit during a failed evade, it's a Counter Hit. However, if you are successful with your evade, you move to the opponent's SIDE. Huge risk/return here, as they were proclaiming. However, you apparently can still evade if your attack is evaded. During a failed evade, if you are hit with a move that is not half-circular or full circular (aka a delayed linear attack), it is apparently not a counterhit. Updated July 4

- Low full circular attacks are now stopped if they are blocked.

- 0 frame throws, AND throw clash has been eliminated. It is now much closer to the VF4 system, apparently.

- Backdash has been MUCH improved, however... if you are hit DURING a backdash, you will be knocked on your ass and you will be at a huge disadvantage.

- When you land from a jump, you are considered crouching.

- On a stomach crumple stun, you are no longer open to low throws, and standing punch will not float you properly.

- Goh's stage's wall crumbles after one blast.

- Low throws have changed to and +. Throws that were previously mapped to these commands have now been changed.

- Regular standing throws are now , , or neutral. Added August 6

- Only *one* throw escape input possible. Added August 6

- Lots of new animations. Characters lean back a little when backstepping. Successful evade animations look a little different too.

- A number of new hit stun animations.

- Hopping looks much more natural now. It still looks kinda funny, but the characters don't float like feathers anymore.

- The joystick icon doesn't come up for stuff like it used to... (Akira's guard breakers).

- Lifebars have this grayish stone texture-like graphic outlining the actual life. Looks like a solid gray color in the vids.

- "Dramatic" camera angles. When you get hit by body check or Jacky's + kick, the camera changes to show you getting knocked away.

Character Changes

Akira

Jacky

Kage

Jeffry

Wolf

Pai
+ is still a very good move
will knock down everyone... except Taka.
, _+ and OM P have been removed
On guard it seems like you still have an advantage.
+ On guard it seems to give you a different animation
Seems to come out very fast, seems like a general character revision.
New attack, it has a long range and hits mid. It seems that on block you and your opponent are at 0 frames, so it seems lik e a good move.
No longer sabakis?
+ Move that was featured in the FS trailer, a mid-hitting move. Hitting will put you in Bokutai stance.
_+ Also in the new trailer, a two hit combo and both hitting mid.

Sarah
Mid-hit similar to Jacky's ++
+ Mid air hit throw. If your opponent is standing when they are hit by it, it won't shift to a throw animation.
WL Looks like +, and is a full low circular.
WL A short uppercut that knocks down
+ Does not transition to Flamingo
Short knee into punch
++ Looks like Jacky's switch stance. If you press PKG again you'll go into Flamingo
++ New special movement where Sarah shuffles forward. You can continue to hold forward during specific moves to make Sarah move. Those moves are , , , +, (New Stance)
(New stance) , , Punch, short uppercut, somersault string. If you press after the second punch input, you'll go back into the new stance.
(New stance) Similar looking attack to
(New stance) , Similar to Vanilla 5's
(New stance) + When it hits, it turns opponent on their side, it seems like a high half circular move
(New stance) + The hip attack from the trailer. It's a high attack that gives advantage on block.
(New stance) Slide Shuffle-ish backstep.
(Slide Shuffle) A brush-off punch with possible followups
(Slide Shuffle) Looks like Brad's Sway kick, and can be used as a combo starter
(Slide Shuffle) A low hit that looks like Brad's Sway kick
(Slide Shuffle) + Elbow attack that looks like Jeans +.
(Slide Shuffle) + A mid-hitting full circular.

Aoi

Goh

Brad

Lion

Shun

Eileen

El Blaze

Taka-arashi
+ is now a new move which floats and can combo (most likely the new move that was in the trailer)
+ is a new move, a battering-ram type of move. It is apparently a linear, mid-hitting move that can be charged. It can break guards and it seems + can be slipped in for a combo.
+ damage has been reduced.
has been removed from the game and replaced with a new move.
Catch throw command has been changed from + to P:+. From the catch throw, you now only have three options, (, Neutral, ) instead of the 5+ you had in 5R.

Jean

CAMBIOS VF5 FS REVISION 1

Game System Changes
* Multi-throw escape will most likely be removed, as the way throw escapes are calculated will be changed.
* When characters are hit while crouching, the hit stun / effectiveness of the hit will be made more consistent.
* For moves that are half circular, the direction of the rotation will be changed.
* The timing to avoid certain attacks with defensive move will be changed.
* The hit stun / effectiveness of certain attacks that hit during a backdash will be changed.
* Aoi's win item command will be fixed, as it was not correct in the original version of FS.

Akira

* Hit stun / effectiveness when the opponent is crouching has changed.

Pai

* Timing to avoid this move with defensive move has changed.

Meishouho
* Timing to avoid this move with defensive move has changed.

Meishouho
* Rotation direction has changed.
* Timing to avoid this move with defensive move has changed.

Lau

* Timing to avoid this move with defensive move has changed.

Kage

* Timing to avoid this move with defensive move has changed.

Jumonji Bashiri
* Timing to avoid this move with defensive move has changed.

Shippujin
* Timing to avoid this move with defensive move has changed.

Back-turned
* Timing to avoid this move with defensive move has changed.

Jacky

* Hit stun / effectiveness when the opponent is crouching has changed.


* Hit stun / effectiveness when the opponent is crouching has changed.


* Timing to avoid this move with defensive move has changed.

Shun

* Timing to avoid this move with defensive move has changed.

Soukokukyuu
* Rotation direction has changed.

Back turned Soukokukyuu
* Hit stun / effectiveness when the opponent is crouching has changed.

Lion

* Hit stun / effectiveness when hitting a backdashing opponent has changed.

or
* Timing to avoid this move with defensive move has changed.

Aoi

* Hit stun / effectiveness when the opponent is crouching has changed.

_
* Hit stun / effectiveness has changed when used on Taka-arashi

Lei-Fei

* Hit stun / effectiveness when the opponent is crouching has changed.

Renkan Sousui ↓
* Rotation direction has changed.

Kyoshiki
* Timing to avoid this move with defensive move has changed.

Vanessa
DS
* Hit stun / effectiveness when the opponent is crouching has changed.

OS
* Rotation direction has changed.

OS
* Hit stun / effectiveness when the opponent is crouching has changed.

Brad

* Timing to avoid this move with defensive move has changed.


* Timing to avoid this move with defensive move has changed.

Sway Back
* Hit stun / effectiveness when hitting a backdashing opponent has changed.

El Blaze

* Hit stun / effectiveness when the opponent is crouching has changed.


* Timing to avoid this move with defensive move has changed.

Rocket Discharge
* Timing to avoid this move with defensive move has changed.

Eileen

* Timing to avoid this move with defensive move has changed.


* Timing to avoid this move with defensive move has changed.


* Hit stun / effectiveness when the opponent is crouching has changed.


* Timing to avoid this move with defensive move has changed.


* Hit stun / effectiveness when the opponent is crouching has changed.

Jean

* Hit stun / effectiveness when the opponent is crouching has changed.


* Timing to avoid this move with defensive move has changed.


* Timing to avoid this move with defensive move has changed.

(When blocked)
* Rotation direction has changed.

Taka-arashi

* Timing to avoid this move with defensive move has changed.


* Timing to avoid this move with defensive move has changed.


* Timing to avoid this move with defensive move has changed.


* Timing to avoid this move with defensive move has changed.


* Hit stun / effectiveness when the opponent is crouching has changed.
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Re: Virtua Fighter 5 FS

Notapor mhtdtr » Jue Dic 23, 2010 11:39 pm

Imagen

SBO 2010

Best 32 Part 1: http://www.youtube.com/watch?v=dookpyLMfqA

Golgo 13 (Jean) / Enbii (Eileen) / Shi Vanessa (Vanessa)
vs
Chibita (Lion) / Koedo (Jean) / Homestay Akira (Akira)

Best 32 Part 2: http://www.youtube.com/watch?v=M6G6-fl_ ... re=related

Nagoya Eileen (pe?) (Eileen) / Mukki (Akira) / Toma Lion (Lion)
vs
Hakuryou (Jacky) / Celcius (Vanessa) / Basutaa (Lion)

Best 32 Part 3: http://www.youtube.com/watch?v=Qo10GiRo ... re=related

Kozou (Kabuchan?) (Taka) / Kanzen Nitaku (Wolf) / Keisuta (Shun)
vs
Edo (Taka) / Fuudo (Shun) / Lauobuzaiya (Lau)

Best 32 Part 4: http://www.youtube.com/watch?v=M_14iNRb ... re=related

Gorgeous (Eileen) / Joseph (Akira) / Yuutenji (Lau)
vs
Moyashi (Shun) / Taimingaa Q (Lau) / ??? (Vanessa)

Best 4 Part 1: http://www.youtube.com/watch?v=jBtHqyl_ ... re=related

Baidaaman (Kage) / Itoshun (Brad) / Itabashi Zangief (Shun)
vs
Hirayaman (Shun) / Kurobo (Lau) / Jaga (Goh)

Best 4 Part 2: http://www.youtube.com/watch?v=9NNgGXrd ... re=related

Serori (Kage) / Morimoto Leotard (Vanessa) / Hiragana de Aoki (Jacky)
vs
Yuutenji (Lau) / Joseph (Akira) / Gorgeous (Eileen)

Best 4 Part 3: http://www.youtube.com/watch?v=Z8PI6dNw ... re=related

Serori (Kage) / Morimoto Leotard (Vanessa) / Hiragana de Aoki (Jacky)
vs
Hirayaman (Shun) / Kurobo (Lau) / Jaga (Goh)

VF5FS 2010-11 VFR PR戦 RS-YLS LL小岩 Vol.3 4 Virtua Fighter

http://www.youtube.com/watch?v=Nqr5oUteNZU

http://www.youtube.com/watch?v=SHa-BLA_AhE

http://www.youtube.com/watch?v=K3ejyFawZvQ

http://www.youtube.com/watch?v=HrpDhSECzdc

VF5FS 2010-11 VFR PR RS-YLS LL Vol.5 Virtua Fighter

http://www.youtube.com/watch?v=huleAGa4yos

http://www.youtube.com/watch?v=QNfOxNOoLXE

http://www.youtube.com/watch?v=_m4PEofcJN0

http://www.youtube.com/watch?v=qfNs6dvnePc

http://www.youtube.com/watch?v=j9An9Lj-gfU

http://www.youtube.com/watch?v=6HTRez63isA

http://www.youtube.com/watch?v=9kieLR7KO4c

http://www.youtube.com/watch?v=T7dkHFID7AA

http://www.youtube.com/watch?v=ggQtqBDgHRI

http://www.youtube.com/watch?v=lPZbdhW8lPE

http://www.youtube.com/watch?v=BucRbdXRQ6w

http://www.youtube.com/watch?v=8PySlq9fKps

http://www.youtube.com/watch?v=o5bM1TUw4qI

http://www.youtube.com/watch?v=89zM2eH5If8

http://www.youtube.com/watch?v=HHhiawDhaLk

http://www.youtube.com/watch?v=xu02b_BziXA

http://www.youtube.com/watch?v=bmjGDBE07V4

http://www.youtube.com/watch?v=PvxeDjk4NPs

Imagen

Vs Aoi: http://www.youtube.com/watch?v=VQCYmHW6ukM

Vs Pai: http://www.youtube.com/watch?v=JqbPdRcIDXE

Vs Kage: http://www.youtube.com/watch?v=nF3yPheyNHc

Vs Kage: http://www.youtube.com/watch?v=007jgOIgbvY

Vs Shun: http://www.youtube.com/watch?v=XLKqjVsf22c

Vs Shun: http://www.youtube.com/watch?v=i3QwwHkS ... r_embedded

Vs Sarah: http://www.youtube.com/watch?v=dzf_nF-sp74

Vs Sarah: http://www.youtube.com/watch?v=OtZREtChjj0

Vs Jacky: http://www.youtube.com/watch?v=MpF4artb ... r_embedded

Vs Lau: http://www.youtube.com/watch?v=7-uhz-lD ... ture=feedu

Vs Lau: http://www.youtube.com/watch?v=XCjcLLbe ... ture=feedu

Imagen

Vs Kage: http://www.youtube.com/watch?v=-QDAEetOXvc

Vs Akira: http://www.youtube.com/watch?v=4yybyNG8AyM

Vs Jean: http://www.youtube.com/watch?v=-YEpH50HPNk

Vs Wolf: http://www.youtube.com/watch?v=_LrYwFkuKh4

Vs Jeffry: http://www.youtube.com/watch?v=XrNHfsXmhpM

Vs Lion: http://www.youtube.com/watch?v=3dkHeTyBWxg

Vs Eileen: http://www.youtube.com/watch?v=t9EvLg29fmQ

Vs Goh: http://www.youtube.com/watch?v=4KdWCTm-uRg

Vs Pai: http://www.youtube.com/watch?v=qmEphL7P6b0

Vs Sarah: http://www.youtube.com/watch?v=JfBLITFBx3U

Vs Lau: http://www.youtube.com/watch?v=qwTNLTS9JKA

Vs El Blaze: http://www.youtube.com/watch?v=ImNEL1RrVTM

Imagen

Imagen

Vs Eileen: http://www.youtube.com/watch?v=uPlGjv-U_Cs

Vs Akira: http://www.youtube.com/watch?v=Dox9KNhu ... ture=feedu

Vs Wolf: http://www.youtube.com/watch?v=0La78xRp ... ture=feedu

Vs Brad: http://www.youtube.com/watch?v=R4M1XWgbxXc

Vs Sarah: http://www.youtube.com/watch?v=KHlLvMQcqfk

Imagen

Vs Jean: http://www.youtube.com/watch?v=YidgEJCm ... _embedded#!

Vs Lau: http://www.youtube.com/watch?v=5-x5t53n ... ture=feedu

Vs Aoi: http://www.youtube.com/watch?v=wXnZZZtI ... ture=feedu

Vs Lion: http://www.youtube.com/watch?v=7-1vnVtO ... ture=feedu

Imagen

Vs Sarah: http://www.youtube.com/watch?v=Zv0F0Xqr ... ture=feedu

Imagen

Vs Taka-Arashi: http://www.youtube.com/watch?v=9JV7KqptJ0Q

Vs Lion: http://www.youtube.com/watch?v=AiPCELw6aYg

Vs Akira: http://www.youtube.com/watch?v=Trink1N42Rk

Vs Wolf: http://www.youtube.com/watch?v=fNfIOsNlcu0

Imagen

Vs Lau: http://www.youtube.com/watch?v=UtHqMceD ... ture=feedu

Imagen

Vs Lion: http://www.youtube.com/watch?v=cKzZ9Bel ... ture=feedu

Vs Wolf: http://www.youtube.com/watch?v=aQq3tFxw ... ture=feedu

Vs Lau: http://www.youtube.com/watch?v=ln5JYcyD ... ture=feedu

Vs Kage: http://www.youtube.com/watch?v=93JghrnJ ... ture=feedu

Imagen

Vs Sarah: http://www.youtube.com/watch?v=1sRGi3qfFGA

Vs Eileen: http://www.youtube.com/watch?v=n15Wk9f2Y04

Vs Taka-Arashi: http://www.youtube.com/watch?v=tHoMJbc-QH4

Vs Pai: http://www.youtube.com/watch?v=y-U19Zha ... r_embedded

Vs Vanessa: http://www.youtube.com/watch?v=JDT2mTft ... ture=feedu

Vs Aoi: http://www.youtube.com/watch?v=OiCIXk0M ... ture=feedu

Imagen

Vs Kage: http://www.youtube.com/watch?v=VPvk-Xx6xiw

Imagen

Vs Akira: http://www.youtube.com/watch?v=PGBQiBQrnMU

Vs Taka-Arashi: http://www.youtube.com/watch?v=ETinfSjO ... r_embedded

Vs Shun: http://www.youtube.com/watch?v=TlngAQil ... r_embedded

Vs Brad: http://www.youtube.com/watch?v=NrnkioqL ... r_embedded

Imagen

Imagen

Imagen

Vs Goh: http://www.youtube.com/watch?v=Wva-e1LB ... ture=feedu

Vs Lion: http://www.youtube.com/watch?v=A8nZ8kzt ... ture=feedu

Vs Eileen: http://www.youtube.com/watch?v=gMKQ0F8THdA

Imagen

Vs Jacky: http://www.youtube.com/watch?v=NJHjkLPEfus

Vs Jeffry: http://www.youtube.com/watch?v=e44Zhhit6pQ

Vs Lau: http://www.youtube.com/watch?v=0zrQfIa6crc

Imagen

Vs Lau: http://www.youtube.com/watch?v=DE8d3hv8NeE

Vs Jacky: http://www.youtube.com/watch?v=uJZY8kTXgAg

Imagen

Vs Sarah: http://www.youtube.com/watch?v=0J3H3Ki3 ... re=related

Vs Brad: http://www.youtube.com/watch?v=DxNOQod0FLE

Imagen

Vs Pai: http://www.youtube.com/watch?v=tpQRFk8yquU

Vs Brad: http://www.youtube.com/watch?v=07ytKzhXz5E

Vs Wolf: http://www.youtube.com/watch?v=TUGhURNq ... ture=feedu

Vs Kage: http://www.youtube.com/watch?v=RKwxAMBk ... ture=feedu
Última edición por mhtdtr el Mar Ago 30, 2011 9:12 am, editado 11 veces en total
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Re: Virtua Fighter 5 FS

Notapor mhtdtr » Jue Dic 23, 2010 11:40 pm

GUIA DE ESTRATEGIA

LA GUIA DE ESTRATEGIA SE IRÁ COMPLETADO POCO A POCO HASTA LA SALIDA DEL JUEGO EN CONSOLAS

1- CONTROLES

Virtua Fighter 5FS utiliza tres botones de ataque. La configuración con el stick es la siguiente:

Imagen

Los botones son Guard (G), Punch (P) y Kick (K) señalados en el stick como guard (verde), punch (rojo), kick (azul)

2- DEFENSA

3- ATAQUE

En VF5FS hay diferentes tipos de ataques y técnicas ofensivas. A continuación vamos a verla una a una:

-Altura de los ataques: Los ataques se dividen en tres alturas, high, medium y low. Los ataques altos conectan con rivales de pie pero no si están agachados, los medios conectan con rivales tanto de pie como agachado y en esta última posición no pueden bloquearse. Por úlimo los ataques bajos conectan con rivales tanto de pie como agachados y deben bloquearse agachados.

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-Tipos de ataques: Los ataques puden clasificarse de la siguiente manera:

■Punch: Puñetazos que pueden ser altos, medios o bajos.

■Kick: Patadas que pueden ser altas, medias o bajas

■Elbow: Pueden ser altos o medios y suelen ejecutarse con adelante + P

■Knee: Pueden ser altas o medias y suelen ejecutarse con adelante + K

■Somersault: Un ataque de patada en maniobra defensiva o en retroceso. Todas son medias y suelen ejecutarse con diagonal superior atrás + K o diagonal superior atrás + K+G

■Circular Kick: Una patada circular que golpea a alta, media o baja altura tanto a rivales standing como en evasión lateral

■Double Punch: Un ataque ejecutado con las dos manos que golpea a alta o media altura.

■Double Kick: Un ataque con ambas piernas que puede golpear a alta, media o baja altura

■Head: Ataque ejecutado con la cabeza. Puede ser mid o low

■Shoulder: Ataque ejecutado con el hombro que siempre es mid

■Back: Ataque ejecutado con la espalda que siempre es mid

4 - COMMAND INPUT/ INPUT BUFFERING

5- POSICIONES

La posición en la que se encuentre tu personaje influye en las opciones que tienes para atacar y defenderte. Las posiciones existentes en VF5FS son las siguientes:

-Standing: La posición por defecto donde tu personaje se encuentra de pie mirando al rival de frente. También conocida como neutral. En esta posición podemos realizar ataques altos y medios y defendernos del mismo tipo de golpes.

-Crouching: Cuando un personaje está agachado los ataques altos y throws altos fallarán. La forma de agacharse en mantener pulsado cualquier dirección inferior del stick. Pasar de posición standing a crouching requiere 7 frames por lo que en ciertas circunstancias de desventaja (por ejemplo -6 frames) no puedes evitar un ataque alto o un throw alto agachandote.

Otra manera de agacharse es el defensive crouching. Manteniendo G mientras te agachas serás capaz de evitar high P y otros ataques altos en situaciones de daño no garantizado. Sin embargo este metodo de agacharse no nos permite evitar trhows altos en situaciones de gran desventaja.

Otra manera de agacharse es el crouch dashing. Pulsando diagonal abajo derecha/izquierda dos veces y manteniendo pulsada la dirección pasaremos de posición standing a agachado en 6 frames si es hacia adelante y en 8 si es hacia atrás.

-Back turned: Esta posición consiste en dar la espalda a nuestro rival. En esta posición no podemos usar G. Todos los personajes tienen ataques especificos para esta posición. La simplificación de esta posición en guias es BT. Requiere 6 frames pasar de BT a standing position. La forma más sencilla de ejecutar esta transición es pulsando G. Si dejamos a un oponente BT nos aseguramos de que no pueda bloquear en al menos 6 frames (6 para volver a standing position y 6 más para bloquear).

-Side turned: Side turned (o ST) es cuando nos quedamos en posición lateral respecto al rival. Cuando entramos en esta posición se requieren 3 frames para poder volver a standing position y bloquear. Ejecutar un throw en un oponente en este estado da lugar a side turned throws que se defienden de manera distinta a los throws convencionales.

6- STANCE

7- RECOVERY Y LEVANTARSE

VIDEOS

Fundamentos básicos de la defensa: http://www.youtube.com/watch?v=ACRYI-oZlh0

Tácticas ofensivo/denfensivas: http://www.youtube.com/watch?v=gw-7jUwIO28

8- ATAQUES BAJOS

9- MOVIMIENTO

10- MOVIMIENTOS DEFENSIVOS

11- MOVIMIENTOS OFENSIVOS

12- CANCELLING

13- MECANICAS DE ATAQUE

14- TIPOS DE GOLPES Y EFECTOS

15- THROWS

16- PARED

17- COMBOS

18- DAMAGE SCALLING

19- PESOS

20- VENTAJAS Y DESVENTAJAS

21- NOTAS Y ABREVIACIONES

GUIAS DE PERSONAJES

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Imagen

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PPKK and bf+K,K -> new animation

d+P+K -> new move, press b to Bokutai

ff+P -> long range, 21 damage palm, -6 on guard

WS P+K,P -> new mid mid combo, 25, 21 dmg

df+P+K -> +2 on NH, pushes opponent shorter

Bokutai P+K -> crumples on NH ! -> df+K+G -> df+PPPK - 84 dmg combo

Side throw now 45 and FC f+P+G back 60 dmg!

b+P -> +4 on guard

DEATH CAM IN b+K+G hit !! Yeah

OM still in the game.

P+K -> new effect, animation.

UPDATE:

df+P,K,P (?) last hit stays for 30 dmg, old df+P,K reanimated

Pai has got new stance, which can be inputted after PPP, df+PPP, f+P+K, Bokutai punches. Moves from this stance are:

P (?) mid palm, 20 dmg, -2 on guard, combos possible

K, d+K, d+K+G (?) low kick, linear, no combos

P+G (?) position throw

Stance can deflect high punches

BOKUTAI:

First punch from Bokutai (PP) staggers chrouching opponents

~~~~

DEATH CAM in PPPK. -> when guarded crescent stops at half, like in VF3.


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Headlock position - similar to the Catch - can do several throws from it - so far, DDT (++), Jackhammer (++) and the new Falcon Arrow move have been shown

Hellevator - new throw - suplex into sitout Rock Bottom - unknown command, does 65 points of damage

Has a new heavy side kick which I assume will go into a hit throw of some sort or cause a crumple

Has a push-away move similar to the ++ one in VF4Evo

Has a new high Shining Wizard that looks like an auto hit throw (I'm assuming that it's done with ++)

Neutral + Front Face Chop has been replaced by a Neckbreaker


Altered Stuff:
Normal Giant Swing damage has been reduced to 65 points with floor damage (possibly only 55 with exact recovery). Jackhammer is also down to 65 points

Catch now has the old replace throw (++) from it

Vertical Tiger Driver low throw now does 80 points of damage, has been reanimated and is possibly done with ++

++ no longer causes bounce on standing normal hit

+ no longer knocks down on normal hit

++ is reanimated and while it may or may not allow for the Stunner hit-throw anymore, Wolf can transition into the headlock position from it (TK -> Falcon Arrow does 95 points of damage). He can also transition from RAW

RAW has possibly been altered to give it more of a forward motion OR he has a new chest push bump move


Assumption on Wolf's throws:
With the changes to the throw direction system (i.e the lessening of directions for high throws), there was a chance of Wolf losing a lot of his throws. To remedy that, they've given him multiple different throw starting positions where I'm guessing more directions can be used than neutral, and . The positions so far are:

Normal
Catch
Change
Headlock

I'm also of the belief that the Leg Hold position that was shown in the second video will be one as well. With these positions in mind, I reckon Wolf will have at least the same amount of throws as in R, if not more.


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Re: Virtua Fighter 5 FS

Notapor Rebellion » Jue Dic 23, 2010 11:46 pm

Donde has visto que vaya a ser sacado en consolas?? Visito VFDC casi a diario y no he visto nada de eso... :o
Ojalá tengas razon, Jean y yo lloraremos de alegría!
Un saludo!
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Re: Virtua Fighter 5 FS

Notapor KaraDemon » Vie Dic 24, 2010 2:14 pm

¿Qué opinión me puedes dar usted de este juego?

Es que lo he visto varias veces y me raya su parecido al Tekken, pero a la vez me atrae tanto como el DOA D:
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Re: Virtua Fighter 5 FS

Notapor Rebellion » Vie Dic 24, 2010 2:47 pm

Yo no soy un experto en la materia, pero vamos, el parecido con Tekken o DOA es solo en los gráficos 3D...
VF es un juego mucho más dificil que Tekken y lento que DOA, es más metódico, donde un error te puede costar el combate entero (si te ves algún video, verás que cada round suele durar más bien poco). En mi caso me costó bastante tiempo aprender a moverme pero una vez que empiezas a controlar, te das cuenta lo profundo que es y lo que te queda por aprender... es un vicio! XD
Gráficamente es una pasada, las animaciones son realistas (salvo excepciones) y cada personaje usa un estilo marcadamente distinto al del resto de la plantilla...
Como opinión propia te diré que me parece un juego difícil, mucho, y que no está dirigido para todo el mundo...
Hay una demo en el Bazar del Live, si tienes Xbox, bajatela y prueba, es lo mejor para saber si te gusta o no.
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Re: Virtua Fighter 5 FS

Notapor mhtdtr » Vie Dic 24, 2010 5:35 pm

Rebellion escribió:Donde has visto que vaya a ser sacado en consolas?? Visito VFDC casi a diario y no he visto nada de eso... :o
Ojalá tengas razon, Jean y yo lloraremos de alegría!
Un saludo!


no es oficial todavia pero se viene rumoreando que, esta versión saldrá en xbox360 y ps3. con vf4 sucedió algo parecido que sacaron la primera versión y evolution no sacando final tuned y ahora sería al reves, sacan la primera y la última comiendose la r
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Re: Virtua Fighter 5 FS

Notapor Rebellion » Vie Dic 24, 2010 7:29 pm

mhtdtr escribió:no es oficial todavia pero se viene rumoreando que, esta versión saldrá en xbox360 y ps3.

Yo despues de la campaña que hicimos para VF5R dudo MUCHO que FS llegue a consolas, pero ojalá me equivoque, dejé VF5 porque no encontré ningún personaje que me gustara, soy un Jean lover! :cry:
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Re: Virtua Fighter 5 FS

Notapor Sh4rin » Vie Dic 24, 2010 8:18 pm

Lo muevo al subforo del juego! Genial trabajo mhdtr, impresionante as always ;)
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Re: Virtua Fighter 5 FS

Notapor taik0 » Sab Dic 25, 2010 5:04 pm

Increible la guía que te has currado Amano. Yo intenté jugar a la primera versión que salió para 360 pero es un juego demasiado complicado para mi xD
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Re: Virtua Fighter 5 FS

Notapor mhtdtr » Dom Dic 26, 2010 9:52 am

poco a poco la iré completando en cuanto tenga huecos libres ya que de momento solo hay unas pocas cosas. a ver si para cuando tengamos port la tengo completa del todo.
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Re: Virtua Fighter 5 FS

Notapor Pablosuke » Mar Ene 04, 2011 5:30 pm

Genial el post! Gracias
Spoiler: show
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Re: Virtua Fighter 5 FS

Notapor mhtdtr » Mié Ene 05, 2011 10:50 pm

Subidos los videos de VF5FS 2010-11 VFR PR RS-YLS LL Vol.5 Virtua Fighter además de varios matchups mas. por otro lado parece que vuelve el gran torneo de vf otenami haiken national que lleva celebrandose desde la cuarta entrega. tan pronto haya videos y se sepa mas del proximo evento ire posteando info. este es el cartel:

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Re: Virtua Fighter 5 FS

Notapor KaraDemon » Mié Ene 05, 2011 11:44 pm

Joder se ve genial el juego...

Si sale por España quizás me lo pille :)

Genial el post!
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Re: Virtua Fighter 5 FS

Notapor mhtdtr » Vie Ene 07, 2011 5:17 pm

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Re: Virtua Fighter 5 FS

Notapor underwolde » Lun Ene 10, 2011 5:17 pm

hombre yo suelo jugar a la version de ps3 que no tiene online i la verdad que sega deberia aprender de capcom i sacar las actualizaciones de virtua fighter 5 de las recreativas en consolas como ya esta haciendo capcom con super street fighter 4 un saludo
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Re: Virtua Fighter 5 FS

Notapor Hefes » Mié Ene 26, 2011 6:11 pm

Joder que alegría me has dado porque no sabia que el FS lo iban a portear a consola. EL VF5 original no lo toqué mucho porque si bien tiene online (tengo la de 360) no es tampoco para tirar cohetes.
A mi esta saga nunca me ha parecido dificil, quizas sea porque estoy muy acostumbrado a ella desde que me compre la Saturn con aquel mitico y poligonal Virtua Fither 1, jajaja.
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Re: Virtua Fighter 5 FS

Notapor TiPiCaL » Mié Ene 26, 2011 6:20 pm

Yo suelo puedo aportar que me encanta Wolf con la pillada de la mina :lulz:
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Re: Virtua Fighter 5 FS

Notapor mhtdtr » Vie Feb 04, 2011 5:33 pm

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Re: Virtua Fighter 5 FS

Notapor akumaku » Mié May 04, 2011 11:02 pm

podrían hacerse quedadas en MAME y el VF 1, no os parece? :lulz:
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