Arcadia Fighters

Blazblue Chrono Phantasma: Discusión General

The Wheel of Fate is Turning

Blazblue Chrono Phantasma: Discusión General

Notapor Sacred Saber » Lun Ago 06, 2012 1:41 am

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Con el anunacio de esta nueva entrega, abro hilo oficial para ir posteando la información que vaya saliendom ya que aqui de pocas horas es el primer locktest


Primer PV



Nuevos personajes:

Amane Nishiki
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Bullet
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Azrael
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Plantilla de personajes actual:
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Re: Blazblue Chrono Phantasma: Discusión General

Notapor Ganja~man » Lun Ago 06, 2012 1:50 am

Bueno, a la espera de un nuevo trailer gameplay de alguno de los personajes, me interesa mucho Amane :p Así que bueno, ya tengo unas 6 razones por la que comprar este... Litchi, Bang, Hakumen, Valkenhaym, Hazama, Ragna, Taokaka y Amane :lulz: Madre mía... hacia tiempo que no me gustaban tantos personajes de un mismo videojuego :lol:

¿Se ha informado de algún cambio técnico? Ando perdido en esta saga, el ultimo que pude jugar fue al CT y bueno... se que el CS, CSII y CSE son muy diferentes entre sí. Pero vamos, si termina siendo "peor" prefiero acostumbrarme a eso (ya que mucha mas gente jugará al Chrono Phantasma que al CS unos meses despues de la salida), que a los CS (ya dije antes el por qué xD).
"No hagas nada, hazte parecer torpe y débil para que tu rival se confíe, en ese instante, es tu momento"

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Re: Blazblue Chrono Phantasma: Discusión General

Notapor Sacred Saber » Lun Ago 06, 2012 1:58 am

De momento se pueden apreciar bastantes cambios jugables, pero prefiero esperar a los locktest antes de soltar teorias segun lo visto en el trailer.
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Re: Blazblue Chrono Phantasma: Discusión General

Notapor Ganja~man » Lun Ago 06, 2012 2:39 am

Bueno, pues espero que esto acabe bien :p A ver si puedo volver a retomar la saga :)
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Re: Blazblue Chrono Phantasma: Discusión General

Notapor Tek » Lun Ago 06, 2012 6:47 am

Nueva Info!
http://shoryuken.com/2012/08/05/blazblu ... ove-lists/

Spoiler: show
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System

Gold Bursts have been removed, replaced with Overdrive.
Green Bursts work as before.
Crush Trigger: Pressing A+B during certain attacks will break your opponent’s guard (unless they’re using Barrier). This costs 25% Heat.


Overdrive Details

Builds up over time, activated with ABCD.
Increases attack power(?) and grants character-specific benefits.
Duration depends on your health.
Freezes the timer when used.


Overdrives

Ragna: Blood Kain Idea -
Jin: Frost End – Yukianesa attacks freeze the opponent.
Noel: Chain Quasar – Increases speed of Drive moves.
Rachel: Elf Lied – Wind Meter charges faster.
Taokaka: Almost Becoming Two -
Tager: Voltic Field – Forces magnetism on opponent.
Litchi: Daisharin – Move the staff with Direction + D.
Arakune: Crimson Depths – Curse meter doesn’t drain while active.
Bang: Furinkazan -
Carl: Synchro High Speed – Nirvana is strengthened.
Hakumen: Kishin – Magatama charge faster, can cancel D attacks into Specials, cannot Crush Trigger.
Tsubaki: Second Install – Install Gauge automatically charges.
Hazama: Jormangund – Drive attacks are stronger, gains Life Steal ring.
Makoto: Galaxian Impact – All Drive moves are Level 3.
Valkenhayn: Endlos Volf – Wolf Gauge charges much faster.
Platinum: Magical Heart Catch – Unlimited use of current item.
Relius: Maxima Dance – Ignis gauge recharges faster.
Amane: Cyclone – All Drive attacks are max level.
Bullet: Heat the Beat – Permanent “Heat Up” state while active.
Azrael: Mind Colosseo – All attacks act act as though they’d hit weak points.


Character Changes
Ragna

New Move: Blood Scythe
214D, also in air.
Changed Move: Dead Spike
Input is now 236D.


Jin

Changed Move: Sekkajin
Input is now 22C, has followups.
New Move: Hizansen
j.214C
New Move: Hizangeki
j.214D
Changed Move: Hiyoku Getsumei
Can be performed in the air.
236B and 236C removed
214A removed
623A removed


Noel

New Move: XVII: Chamber Shot
236C
New Move: Revolver Blast > Additional Attack
j.2C after Revolver Blast


Rachel

New Move: Beelze Lotus (ベルゼ similar to ベルゼブブ or Beelzebub)
22A/j.22A
New Move: Barel Lotus (uncertain kana)
22B/j.22B


Taokaka

New Move: Cat Spirit Encore!
B after Cat Spirit On
New Move: Unison “Nyaibu” (uncertain kana ニャいぶ)
j.236236D


Tager

New Move: Air Driver
360A
New Move: Grand Punish
j.63214A
Changed Move: Spark Bolt
Can be performed with 623D


Litchi

New Move: Kanchan
421C[e]
New Move: Chankan
41236A > D
New Move: Chinroutou
632146A
41236A > B and 41236A > C removed


Arakune

New Move: Permutation,n,r
22A/B/C, j.22A/B/C
New Move: a±b
41236A, j.41236A in curse


Bang

Changed Move: Steel Rain
41236A, no longer a distortion
New Move: Retsu Sora Musasabi no Jutsu (rough translation: Splitting Flying Squirrel Technique)
j.22A
New Move: Shishigami Ninpou no Gekiougi: Gekiman Ku Shippu Geki (rough translation: Shishigami-style Absolute Technique: blah blah blah i’ll come up with something later)
236236D with 4 seals




Dudas de ayer respecto al sistema resueltas :lulz:

Menuda pintaza los cambios, el nuevo sistema será mucho más entretenido que los gold burst y da mucho juego.
La cuestión será ver el bonus de tiempo que da el overdrive por tener poca vida, otro premio a quién va perdiendo para nivelar el combate

Cambian el input del dead spike de mi pobre Ragwnya :qcf: :bd: , el nuevo ataque aéreo compartiría input con el dead spike... pero de todas formas no le veo sentido a cambiar un ataque anterior al input contrario.... con lo fácil que hubiese sido poner :u: :qcf: :bd: el ataque nuevo y dejar el anterior como siempre :fu:

Overdrive de Hazama: Jormangund – Drive attacks are stronger, gains Life Steal ring. :fu: NOOOOOOOOOOOOOOOOOOO , que dolor de personaje, estareis contentos los Hazama-main
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Re: Blazblue Chrono Phantasma: Discusión General

Notapor Sheera » Lun Ago 06, 2012 7:51 am

Joder que bien hice en no pillarme el anterior...
La maziza esa de la Bullet me llama la atención :D
Sheera mientras juega al SF4

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Re: Blazblue Chrono Phantasma: Discusión General

Notapor what the hell » Lun Ago 06, 2012 8:26 am

Hola.

Más:

Ragna:

- overdrive: Blood Kain Idea
- new command: Blood-scythe 214D (can be done in air)
- he's lost blood kain DD
-Dead Spike is now 236D

Jin:

- overdrive: Frost End
- sekkajin is now 22C, had additional follow up (press D, costs 25 heat)
- new command: Hizansen 214C in air
- new command: Hizangeki 214D in air (25 heat)
- getsumei can be done in air now


Noel:

- overdrive: Chain Quasar
- new command: Chamber Shot 236C
- 236C in air now has follow up (2C)
- j.D's inertia has been removed (My own note: I guess this means that doing dashing jump j.D moves Noel a lot further)
- 2D's trajectory is weird. It moves about two characters' worth of spacing. 2D no longer crosses up.
- 6B -> 6C gatling has been removed.
- Dash 6C doesn't come out?
- Corner grab -> B silencer -> Dash Cancel -> 6A bluebeats, Dash Cancel 6C doesn't come out.
- 4D floats on hit.
- A Optic has been removed (My own note: ? Not sure on this.)
- New technique Chamber Shot wallbounces.
- Revolver Blast has acquired a followup.

Rachel:

-Lotus Beruze 22a (available in air)
-barrel Lotus 22B (available in air)
- 6B can be jump cancelled.
- 4B is only special cancellable.
- The 22x moves don't have a clear use. Princess (nickname for Rachel)'s umbrella whirls and whirls around and is cute.
- Frog can be placed after 5CC but it seems that electricity doesn't activate. After placing George, 5B pickup hits them in the air (My note: I'm not sure on the translation for this particular sentence at all).
- 6A doesn't float on hit, if you hit the opponent on the ground he will stay grounded.
- This is something about air A lobelia but I have no clue what he's saying.
- It feels like the trajectory after hitting is slightly different.
- Wow, I have no idea what the hell this sentence is going on about. My best guess is that it after j.B jump cancel, the opponent does not get 'bounded' if he's too high.
- Overdrive feels like wind will recover after a fixed period as though Rachel were grounded. Looking forward to future research. (My own note: I guess this means Rachel can recover wind in OD while in the air.)
- Something about there being no Gold Burst.

Tager:

-Air Driver 360A
-Guren Punish j.63214A
-Spark bolt now is 623D

Taokaka:
- Aerial 236236D (yunizon nyaibu!!)
- Overdrive: AB2
- 236C has a B followup (Cat Spirit 3: Encore!) Sounds like it does the same thing as 236A.

Bang:
-41236A
-22A
-236236D (new distortion)
-Lost Furinkazan

Tsubaki

- 214A/C are gone
- 22A/C are gone
- 623A/B are gone
- j.236B/C are gone
- Gained two new specials, [4]6C/D and 63214B.
- And a new distortion 632146B

Hazama:

-new distortion (632146D) is called "Orochi Burensou".
-It also looks like he has a forward dash and backdash off 214D.

Valkenhayn:

-Rasenwolf command changed to direction + D
-2C>6B does not connect on a grounded opponent.
-Nacht rosen>[JB>JA]>2C does not work or its really tight.
-JC>air DD is difficult to connect.
-w.5B does not launch.
-w.5C is a sweep.
-w.JC is a diagonal kick.

Amane:

Drive: Spiral (Changes the cloth into a drill to attack opoonents)
Overdrive: Cyclone (Causes all attacks to be at the highest level)

Ninbusengeki: Hariken 236D
-> follow up (during hariken press A B or C)
Juukendageki: Gekiren 623C
Choujuurengeki: Raibu 236C
Tensourakugeki: Gosei 236C in air
Choujinkaihi: Zettou 236A or B then 214A or B

Kyouryuutokkou: Seijuurensoukyaku 632146C
Kaizokusenkou: Goukairasenrenpa 632146D

Bullet:

Drive: Lock-on
Overdrive: Hit Zabito

Specials:
D -> D: Wadokatto Engage
236A: Flint Shooter
623B: Katteigushia (no clue)
-> 22D: X-Prod Engage
41236C: Mukuretto Capture
-> 236D: Piercing Engage
623C: Snap hands fist (?) (Available in the air)
-> 623D: Fureshetto Engage
214D: After Banner

Distortions:
2363214C: Rage Aggressor
Something Level 2 -> A: Serpentine Assault
-> D: Furanjipuru Engage
-> Something Level 3 -> D: Blackout

Azrael:

Drive - The Terror

Overdrive - Mind Colosseum

Gustav Buster - 236A
Tiger Magnum - 236C
Cobra Spike - 4~6C (During Tiger Magnum)
Leopard Launcher - 6C (During Cobra Spike)
Growler Field - 214B (Delayable)
Phalanx Cannon - 236B (Can be used after Growler Field)
Sentinel Dump - 623C OR 22C on downed opponent
Valiant Crusher - 236 D (Delayable)
Valiant Charge - 6 (During Valiant Crusher)
Hornet Bunker - 214 D (Delayable)
Hornet Chaser - 8 (During Hornet Bunker)

Distortions

Black Hawk Stinger 236236 D
Scud Punishment 214214 D



Moveset:

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Imagenes de un evento:

Chibi Saya:

Imagen

Nueva chibi Noel:

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Más:

http://www.inside-games.jp/article/img/ ... 81575.html

Un saludo.
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Re: Blazblue Chrono Phantasma: Discusión General

Notapor mhtdtr » Lun Ago 06, 2012 9:05 am

tsubaki va a cambiar totalmente, casi me atrevería a decir que puede ser un personaje totalmente nuevo. estoy hypeado al 100%
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Re: Blazblue Chrono Phantasma: Discusión General

Notapor what the hell » Lun Ago 06, 2012 9:20 am

Hola.

Respecto a la imagen del Movelist, los comando de color rojo son los nuevos, los de color azul cambian de input o de efecto.

Respecto a Ragna, el nuevo movimiento, Blood-scythe, parece ser Overhead en tierra, y por lo visto en el PV juraría que tiene mejor startup que 6B, por lo que podría servir para Mixups interesantes.

También tiene sentido el cambio de input de Dead Spike, ya que después de todo es un "proyectil" frontal.

Me gusta que pierda Blood Kain de DD, con suerte esto hace que el personaje sea más complicado de manejar, espero que al menos no sea tan retarded como en Extend y vuelva a un estilo similar al de CS II.

Un saludo.
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Re: Blazblue Chrono Phantasma: Discusión General

Notapor N.B. » Lun Ago 06, 2012 9:30 am

Mu-12 y Lambda-11 fuera de la plantilla?
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Re: Blazblue Chrono Phantasma: Discusión General

Notapor what the hell » Lun Ago 06, 2012 10:29 am

Hola.

N.B. escribió:Mu-12 y Lambda-11 fuera de la plantilla?


En este Loktest sí, de aquí a que salga en invierno imagino que harán varios loktest más y en alguno podrían presentar algún personaje nuevo, como Nemesis.

Un saludo.
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Re: Blazblue Chrono Phantasma: Discusión General

Notapor Sacred Saber » Lun Ago 06, 2012 10:45 am

Lo de los Overdrive es lo que había intuido, existe una cosa muy parecida en Fate Unlimited Codes. Que cuando tu personaje activava entraba en un modo unico suyo. Veo que aquí va a entrar momentaneamente en su versión "unlimited".

Y los cambios de personajes ya empiezan a verse, pero porque estaba claro que Noel siendo una mierda en Extend iba a recibir aún más aquí? XDDDDD

- overdrive: Chain Quasar
- new command: Chamber Shot 236C
- 236C in air now has follow up (2C)
- j.D's inertia has been removed (My own note: I guess this means that doing dashing jump j.D moves Noel a lot further)
- 2D's trajectory is weird. It moves about two characters' worth of spacing. 2D no longer crosses up.
- 6B -> 6C gatling has been removed.
- Dash 6C doesn't come out?
- Corner grab -> B silencer -> Dash Cancel -> 6A bluebeats, Dash Cancel 6C doesn't come out.
- 4D floats on hit.
- A Optic has been removed (My own note: ? Not sure on this.)
- New technique Chamber Shot wallbounces.
- Revolver Blast has acquired a followup.


Adiós a las pirulas con el dash j.D (suerte que no han removido el golpe, me habia asustado)
Adiós a los mixups con el 2D
Adiós al 6B>6C ¿Nos hemos vuelto locos?
- No dash 6C ¿?¿?¿?¿?
- ¡El Optic Barrel de A, tenia la sensacion que me lo quitarian cuando vi el golpe nuevo!


A simple vista, soy masoca y tengo que decir que me encantan los cambios. Si para triunfar en Extend con Noel los BnBs combos no servian para nada y tenies que aprenderte los combos más chungos y especificos de todo el juego, por lo visto aquí la van a obligar a hacer esto. Cosa que me gusta mucho, pero es una animalada!

Y tal como me lo imaginaba, si han quitado el link del overhead y un movimiento nuevo que estampa, Noel ha heredado parte del gameplay de Mu...
Conclusión: En este juego me quedo sin personaje secundario.

Por cierto: El overdrive ya podría convertirse en Mu... porque Unlimited Noel junto con Unlimited Tsubaki son las peores Unlimiteds! xD Almenos el overdrive de Tsubaki mola, porque el de Noel...
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Re: Blazblue Chrono Phantasma: Discusión General

Notapor Dalgo » Lun Ago 06, 2012 11:01 am

Hazama: Jormungand - Strengthens drive attacks, gets life steal ring from Unlimited ver.

:troll:
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Re: Blazblue Chrono Phantasma: Discusión General

Notapor dinamicheady » Lun Ago 06, 2012 11:43 am

pero el burst que habra uno por round? o 1 en todo el combate? que no me he aclarao bien debido a mi pobre ingles
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Re: Blazblue Chrono Phantasma: Discusión General

Notapor taik0 » Lun Ago 06, 2012 11:54 am

dinamicheady escribió:pero el burst que habra uno por round? o 1 en todo el combate? que no me he aclarao bien debido a mi pobre ingles


Creo que funcionará como en el Guilty Gear y se va rellenando.
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Re: Blazblue Chrono Phantasma: Discusión General

Notapor dinamicheady » Lun Ago 06, 2012 11:56 am

taik0 escribió:
dinamicheady escribió:pero el burst que habra uno por round? o 1 en todo el combate? que no me he aclarao bien debido a mi pobre ingles


Creo que funcionará como en el Guilty Gear y se va rellenando.


Thanks, la verdad es que mola mas asi, en CS, como no te da la opcion de elegir el numero de burst, jugar a 5 rounds se hace un tanto raro
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Re: Blazblue Chrono Phantasma: Discusión General

Notapor Sacred Saber » Lun Ago 06, 2012 11:57 am

Por lo visto en el trailer, me ha dado la sensación que han cambiado la interfaz del Burst, y que va a seguir estando como antes (ya que he visto un Burst apagado cuando el ersonaje tenía un round ganado y ninguno de perdido).
Quizas lo han hecho para que se vaya rellenando cada vez que se pierda rounds (y dejar atras la normativa de 2 Bursts aunque juegues a 4 rounds)
Quien sabe... pero espero que los Bursts no sean como en el GG, eso ya lo ha heredado el Persona.
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Re: Blazblue Chrono Phantasma: Discusión General

Notapor EspineteRC » Lun Ago 06, 2012 12:12 pm

*Rasenwolf command changed to direction + D
With this,the wolf break system has been eliminated apparently.

*2C>6B does not connect on a grounded opponent.

*Nacht rosen>[JB>JA]>2C does not work or its really tight.
Seems like they end up being too low for the 2C to hit.

*JC>air DD is difficult to connect.
Hima isn't sure why.

*w.5B does not cause float on air hit.

*w.5C is a sweep.

*w.JC is a diagonal kick.


RIP LOBO
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Re: Blazblue Chrono Phantasma: Discusión General

Notapor Sacred Saber » Lun Ago 06, 2012 12:19 pm

RIP lo dudo, pero ya por fin no va a mirar al resto de la plantilla por encima del hombro!
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Re: Blazblue Chrono Phantasma: Discusión General

Notapor Dalgo » Lun Ago 06, 2012 12:24 pm

Por fin! Voy a descorchar una botella de champán del 78 que tengo guardada desde el CS! Muereeee perraaa!
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